Gearriveerd - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Janny Flobbe - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Janny Flobbe - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

03 Februari 2014 | Vietnam, Da Nang

Hallo allemaal,
Gisteravond had ik keurig een verslag gemaakt en zou er een foto bijplaatsen, helaas vergeten op te slaan.'t Ja dat zijn zo van die opstart problemen. Nadat ik heel dierbaar door ega en nicht Marjan uitgezwaaid werd, begon de reis.
Het was een prettige vlucht, alleen een paar keer wat turbulentie waarbij de vleugels wat fladderden , maar dat mocht de pret niet drukken.zo ongeveer ergens boven Rusland werden we (na de maaltijd) al in de slaapstand gezet. Er is een tijdsverschil van 6 uur met Vietnam en 7 met Hong Kong waar we over moesten stappen naar Da Nang. Daar aangekomen moesten we eerst langs de security en vervolgens een enorme wandeling naar de gate. We kwamen aan in het donker en toen we in het vliegtuig stapten was het licht, zodat we toch nog iets konden zien van HK.
Een aangename temperatuur toen we vanuit de shuttle de vliegtuigtrap opliepen. Voordat we begonnen aan het laatste stukje van de reis, wenste de piloot ons heel verrassend een Happy New Year. Niet zo verwonderlijk als je weet dat het Tet- feest ( het Vietnamese nieuwjaar) gevierd wordt, dit jaar van 31 januari t/m 4 februari. Iedereen is vrij, scholen hebben een week vakantie en de meeste bedrijven zijn gesloten. De straten zijn versierd en op een soort kermis zijn diverse attracties en worden er gezellige (Oud-Hollandse!!) spelletjes gespeeld schieten, blikgooien, rad van avontuur etc. Alleen sjoelen zijn we niet tegengekomen. Zo blijkt maar weer wanneer je verder kijkt dan je neus lang is, wij in Nederlanders echt niet het patent hebben op dit soort spelen. Elders in de wereld kennen ze ze ook.
We, zijn Avelien en ondergetekende. Zij heeft dezelfde bestemming gekozen en in dezelfde periode en kon ook nog een ticket boeken in hetzelfde vliegtuig. Tot voorkomt kenden we elkaar nog niet en nu zijn we samen aan dit avontuur begonnen.
Eenmaal in Da Nang aangekomen werden we hartelijk ontvangen door mr. Viet. De begeleider van het project waar we gaan werken. En het allereerste wat ons opviel onderweg, waren de hoeveelheid scooters.
Nadat we ons geïnstalleerd hadden hebben we een rondrit op de scooter gemaakt. Een belevenis als je achterop zit. Je passeert elkaar links en rechts en het is een lawaai van jewelste,echt geweldig om mee te maken. Oversteken ook zo iets, je moet dat niet op een drafje doen maar met takt en beleid tussen de scooters door laveren. Dat vereist enige training maar het lukt al
aardig. Na de stadsrit zijn we naar het park aan de rivier gegaan, waar bovenstaande activiteiten plaats vonden. Erg druk en natuurlijk heel veel kraampjes met allerlei heerlijk uitziende lekkernijen. Na het eten zijn we toch maar richting bed vertrokken. We waren wel aan slaap toe.
Morgen naar Hoi Ann met de bus. De plaats waar je geweest moet zijn om er kleding te laten maken. Wordt vervolgd

  • 03 Februari 2014 - 18:27

    Gre Bos:

    En ik jou maar een goede reis wensen, maar je bent er al zie ik.
    Leuk om je te volgen Janny. Wat een mooi avontuur. Nu heb ik een vraag; kun je ook een groter lettertype gebruiken, het is bijna niet te lezen!
    Of het ligt aan mijn computer dat kan natuurlijk ook he?
    O en ik hoop dat je lekker geslapen hebt.
    Groet Gré.

  • 03 Februari 2014 - 21:13

    Margrith Boerma:

    Nou Janny het grote avontuur is al goed begonnen, we zijn natuurlijk ook wel benieuwd naar het eten daar.
    Sluit me aan bij Gré, een wat groter lettertype zou fijn zijn als het lukt.
    Ik kijk uit naar het volgende bericht.
    Groet Margrith

  • 03 Februari 2014 - 21:52

    Marjolein:

    Leuk om te lezen. Veel plezier!

  • 03 Februari 2014 - 22:42

    Jannie En Gerrit Dekker:

    Fijn dat de vlucht goed is verlopen. Je had waarschijnlijk niet verwacht dat je zo snel alweer nieuwjaar zou vieren.
    Naast de scooter ook al een "eend" gespot? Leuk om je zo te volgen.

  • 05 Februari 2014 - 10:50

    Monique Veenstra:

    Fijn dat de lange reis goed verlopen is. En wat leuk dat je dit nu allemaal samen met iemand kan beleven. Heel veel plezier namens ons 4tjes!! Groetjes uit Ossenzijl.

  • 05 Februari 2014 - 15:27

    Marieke:

    Hoi Janny,
    Fijn dat de eerste indrukken goed en leuk zijn!
    We blijven zo mooi op de hoogte.
    Groetjes uit Varik

  • 06 Februari 2014 - 17:13

    Rita:

    Hoi Janny
    Zo te lezen zijn de eerste indrukken goed.Mooi dat je het naar je zin hebt en we wensen je verder nog een mooie tijd toe.
    Groeten uit Blankenham

  • 07 Februari 2014 - 16:31

    Marjan Den Dubbelden:

    Hallo Janny,
    De eerste week zit er al op, en fijn te lezen dat de reis en eerste indrukken goed zijn gegaan. Wat leuk om je op deze manier te volgen! Ben heel benieuwd naar je volgende verslag!
    Ik zal dinsdag tegen de "vive dames" vertellen dat het goed gaat.
    Liefs Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janny

Dit wordt mijn eerste reis dat ik aan de slag ga als vrijwilliger in het buitenland. Het is altijd mijn wens geweest om dit te gaan doen nadat ik gestopt ben met werken. Ik hoop mijn onderwijservaring in te kunnen zetten ter ondersteuning van medewerkers om kinderen een betere toekomst te geven. Het is Vietnam geworden omdat de Vietnamoorlog zich afspeelde in mijn jeugd en dat heeft blijkbaar veel indruk achtergelaten. Op deze manier kan ik en mijn hulp aanbieden en gaan genieten van een prachtig land en een vriendelijke bevolking. Meerdere reizen gemaakt naar Amerika - Zuid-Afrika - Canada- Gambia en diverse landen in Europa.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 15336

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 Maart 2014

Simpel

05 Februari 2014 - 05 Februari 2014

Hoi Anne

04 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hoi Anne

14 Februari 2001 - 15 Januari 1970

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: