Hue - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Janny Flobbe - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Janny Flobbe - WaarBenJij.nu

Hue

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

14 Februari 2014 | Vietnam, Da Nang

Voor wie het gemist heeft, je bent net zo snel miljonair af, als dat je het wordt. Miljonair geworden door geld te pinnen uit de automaat en minimaal per 10.000 geef je het weer uit!
Een treinkaartje Hue kostte ons 149.000 Dong. Vrijdagmiddag per taxi!!! naar het station 30.000 Dong en daar hadden we een compartiment voor met airconditioning.Het reizen is hier een werkelijk een feest. 14.04 zouden we vertrekken. Maar dat werd 14.15u. vervolgens 14.30-14.45-15.00, om tenslotte om 15.15 te vertrekken en er lagen niet eens bladeren op de rails!!
Na 110 km en 2,5 uur later, kwamen we in Hue aan. Per taxi naar het hotel wat een stuk beter was dan het vorige in Hoi Ann en niet eens zoveel duurder pp.
Zaterdag hebben we een boottocht op de Parfumrivier gemaakt en diverse pagodes en graftombes bezocht. Samen met een stel uit Malaga. Aanvankelijk voor 280.000 Dong. De fysiotherapeut uit Malaga had het onderhandelen van voor 2001 nog niet verleerd en wist de prijs terug te brengen naar 190.000. Kijk en zo ben je zo weer miljonair af.
Zondag de Citadel met de Keizerlijke stad en de Verboden Purperen Stad bezocht. Er werden grote delen verwoest van de Citadel, maar ook het bouwwerk werd weer fraai gerestaureerd.
Deze week hebben we nog twee, voor ons nieuwe projecten, bezocht. De eerste was een Kindergarten om engelse les te geven. Hier worden we eigenlijk ingezet als doel. Het is een particuliere school voor 3-5 jarigen. Zij geven nl geld aan het Redcross babyhouse en inruil daarvoor krijgen de kinderen engelse les. Het tweede was een weeshuis in de omgeving van Tam KY. De kinderen gaan 'smorgens naar de plaatselijke school (7.30-11.00) 'smiddags waren wij er om diverse activiteiten met ze te doen. Engelse les in groepjes, zingen en spel. De leeftijd varieert van 3- 18 jaar. Dit weekend blijven we in Danang. Op het programma staat: de Marmerbergen beklimmen (1000 treden). Met grotten die lange tijd onderdak boden aan heiligdommen voor Boedha en Confucius.
Bij de moeder van Tran Ann lunchen (zij heeft een restaurant). En verder hopen we dat het mooi weer is om naar het strand te gaan en we willen nog graag het grootste Boeddha beeld bewonderen. Tran Ann begeleidt ons iedere dag bij de projecten, is onze vertaler, onze vraagbaak, we kunnen ten alle tijde bij haar terecht voor wat voor vraag ook.
Voorlopig zijn jullie weer op de hoogte. Ik hoop dat het goed gaat om wat foto's te plaatsen. Ik hoop dat het lettertype ondertussen aangepast is. Met ons gaat het verder goed. We worden iedere dag verwend door Co Hai die erg lekker kan koken. Volgende keer meer over ons werk wat veel voldoening geeft.
Het is hier 's avonds frisjes, overdag is het maar 18 graden

• 14 Februari 2014 - 17:02

Rita Weegink:

Heimwee.....

Rita W

• 14 Februari 2014 - 17:50

René Hakkers:

Leuk verslag Janny, keep them coming en er mogen ook best een paar selfies bij de foto's zitten hoor.

• 17 Februari 2014 - 23:09

Jannie En Gerrit Dekker:

Leuk verslag om te lezen. Volgens ons heb je in korte tijd al heel veel gezien en ervaringen van het land opgedaan.

• 21 Februari 2014 - 22:40

Margrith Boerma:

Hallo Janny, bedankt dat je de tijd neemt om ons mee te laten reizen, je zult s'avonds hartstikke moe zijn van al die indrukken. Leuke fotos, ben ook best benieuwd naar aktiviteitenkiekjes met de kinderen.
    Het plaatje met al die lekkernijen heb ik gelijk als achtergrond opgezet.

• 26 Februari 2014 - 23:55

Klaas En Dorien:

Hi Janny wat een fantastische belevenis.
    Leuk ook om les te geven van 3 tot 18 kunnen ze hier zelfs niet van dromen.
    Veel plezier en je geniet vast met volle teugen

• 02 Maart 2014 - 16:04

Gonnie:

Hei Janny, wat ontzettend leuk om dit te volgen. Wat een belevenis zeg en dat wij er ook nog iets van kunnen meebeleven. Heel veel plezier verder en genieten hoor..

• 06 Maart 2014 - 10:18

Carina:

Dag Janny,

Wat ontzettend leuk te lezen hoe het met je vergaat daar in het verre Vietnam!
    De foto's geven een heel leuk beeld van de sfeer en de omgeving.

Ik hoop dat Ad inmiddels goed is aangekomen, en dat jullie nog veel mooie dingen mogen bezichtigen en mogen meemaken.

Groetjes,
    Carina

Janny

Dit wordt mijn eerste reis dat ik aan de slag ga als vrijwilliger in het buitenland. Het is altijd mijn wens geweest om dit te gaan doen nadat ik gestopt ben met werken. Ik hoop mijn onderwijservaring in te kunnen zetten ter ondersteuning van medewerkers om kinderen een betere toekomst te geven. Het is Vietnam geworden omdat de Vietnamoorlog zich afspeelde in mijn jeugd en dat heeft blijkbaar veel indruk achtergelaten. Op deze manier kan ik en mijn hulp aanbieden en gaan genieten van een prachtig land en een vriendelijke bevolking. Meerdere reizen gemaakt naar Amerika - Zuid-Afrika - Canada- Gambia en diverse landen in Europa.